Wednesday, October 29, 2008

Ke nya ta an

'Belaja kenal diri seniri. Kate2 tak mgkin dpt kt gapai kalo hnye dgn kate2 tanpe memikir hakikat kejadian'
Dalam. Penoh makna.
Semoge tepat ke hati. Terserlah dipelakuan.
Transformasi kan sgalenye. Revolusi.
'Pro & Kontra'
Cuba aku nyatakan pada bintang, pada bulan.
Tapi mereka seakan menyalah aku mlm ini.
Bisik sore hati pula "Ang yg buduh sgt!"
Argh... tekanan!
Persetan pd mereke semue!
Yg pasti aku mampu kini menerime ape yg di panggil
k e n y a t a a n
h a k i k a t
t a k d i r
Q a d a' & Q a d a r
Ya. Mungkin cara aku menerima kenyataan nampak kuat.
Tapi itu hanya 'konon-konon'.
Sebenarnya hati ini sangat rapuh. Senang sangat. Mudah sangat.
Dititiskan air mata ini.
Tapi... itulah yg pasti.
Yang perlu untuk aku terima.
Yang perlu aku fahamkan seniri.
Hati kian letih...
…………………………………………………………………………
Jauh sangat
Perlu berundur
Tapi aku bukan begitu
Sekali maju ke hadapan, tak mungkin aku berpatah mundur
Tapi kenape dengan aku kini?
Tak berpegang pade pendirian itu lagi
Haih... ramai dating ketuk pintu hati
Aku tolak berhati-hati
Kadangkala tersungkur lagi
Maaflah pada mereka yang penah datang dengan niat murni
Yang mahu memenangi hati ini
Aku belum bersedie membuka pintu hati ini
Hati ini masih tak mahu di miliki
Kerana hati ini masih menanti yang tak pasti
[manusia kegemaran]

No comments: