Friday, November 7, 2008

Pesanan untuk aku kepada aku

Janganlah letak 100% kepercayaan pada orang lain walopun darah daging seniri. Semue orang sentiasa akan melebihkan kehendak mereka. Tak ada orang yang baik lagi di sekeliling kite. Jangan cube mahu salahkan diri sendiri selagi tak kaji dari basic sesuatu kejadian. Tak payah nak kesal atas apa yang terjadi. Ni semue satu pengalaman agar dapat aku jadikan pengajaran di masa akan datang. 'Yang luarnye baik, lembut, sempurna, tak semestinye hatinye begitu juga.'
'Jangan benci mereka kerana sekali aku bersahabat, selama pun dia tetap menjadi sahabat. Walopun ada yang tikam ku dari belakang, tak mungkin akan ku benci hingga akhir nafasku!'
Kini.
Aku pandang depan.
Tak toleh lagi.
Kau – berilah aku ruang fikirkan positif tentang kau
Aku mahu hidup asal ku
Aku mahu semue perit ini terhakis
Aku mahu hidup ku yang dulu.

No comments: