Saturday, March 21, 2009

A K U

seniri lagi
cube mencari planet diri dulu
namun entah kenape planet itu dalam samaran pandangan
aku sudah tak mampu naiki untuk taklukinye lagi
jauh dlm atmosfera seniri
di timpa derai duri dari mereke sekeliling aku
diri terluke
kechewe
jatuh
tertunduk

mane yg aku pegang dulu?
mane ape yg ade di diriku dulu?

sgele hilang entah ke mane

terusan lemah diri
terusan berlah lagi

mungkin perasaan itu lebih kuat
tapi sampai bile mahu beralah? mengalah??
tewas lagi!

semangat makin pudar
kaki kian lemah menanggung diri
mengadu pada siapa?
apa di mampu laku?
sepi kini . . .

senyum tidak semanis dulu
gelak tawa tidak seriang lalu

kini
biarkan aku terus melangkah
mengikut sahaje laluan takdir
tanpa apa2 perasaan
tanpa apa2 harapan
kerane hati kian letih mengatur hidup

p/s : atmosfera ini hanya ada aku. lupekan semalam. hirupkan udara hari ini. supaye aku tidak kecewe memikir hal lalu. . .

No comments: