Sunday, March 22, 2009

Kini aku

Dulu bila aku putuskan untuk berseniri
suatu masa tiba sedar bahawa aku
akan rasa sepi juga . . .

Jln cerita mmg ditakdir utk insan yg mudah diperdaya
lemah dan tidak kenal panah cinta yg sebenar

Akhir cerita juga ditakdirkan
untuk insan yg meninggalkan dan ditinggalkan

Aku sudah mls untuk mencari
Biarkan ia datang seniri

Aku bukan bertemu utk menilai serba segala

Aku manusia punya kekurangan
Dan untuk membohong bahawa
'aku harus menjadi seperti yg dia harapkan'
adalah sebenar kebodohan aku seniri

Aku tak rugi apa2,sebaliknya dia.

Dia yg hidup sepi, sedih dan tak punya apa2.
Aku percaya hidupku tak sepi.

Org seperti dia yg tak reti menilai.

Aku pohon doa agar tabahkan hati dan teruskan hidup.

Masih byk yg menanti.
Jodoh pertemuan, pasti akan ada.
Itu janji Tuhan.

Aku pohon kau biarkan aku seniri.
Dunia ini bukan milik aku seorang, tapi aku percaya ada ruang Tuhan kosongkan utk aku mengerti.

Biarkan aku sendiri. :-)

1 comment:

Anonymous said...

HAI.....