Sunday, September 14, 2008

aku cuma mahu b a h a g i a :(

Kenape?
Persoalan . . .

Aku seniri tak tahu nak kate pe . . .
Bilemane hati mule terbuke , pasti aku terpakse berhadapan dengan masalah yg same .
Situasi di mane aku menjadi orang tengah , orang ketige , batu penghalang . .
haih . . .
pening kepale di buatnye .

Cube jugak aku pertahankan hak untuk diri aku seniri.
Tapi tak penah bejaye .
Walo aku tahu die destinasi aku , die yg aku cari , die punce aku bahagie , die lah segalenye . .
Tapi aku tak dapat nak menafikan perasaan besalah yang mule menghurung hati ni .
Sekali lagi aku beralah , mengundur diri . . .
Semuenye kerana aku tak mahu menghancurkan kebahagiaan milik orang lain .
Mungkin benar , die tak mahu kehilangan aku.
Tapi ape yang aku mahu ielah idup bahagie tanpe gangguan mane2 pihak .
Andai kate jike aku terus kan jue bersamenye , akan ade jaminan ke pihak lain tak akan muncul di sebalik kebahagiaan kami?
Ade jaminan ke yang aku akan sentiase bahagie jike pihak lain tibe2 muncul semule ?
Aku takot untuk tanggung risiko .
Bukan aku tak bersungguh menjaga hubungan itu , tapi aku tak mahu sakit , aku tak mahu dikhianati , aku tak mahu rase perit lagi , ditinggalkan , rase kechewa , rase jatoh . . .
s a k i t
aku jugak letih untuk mengubat hati luke , untuk bangun seniri , untuk bertatih dengan hidup baru . . .
aku l e t i h . . .
sesekali aku mahu juge rase die milik aku .
walopun aku akur bukan sepenuhnye , tapi sekurang2 nye die besame aku tanpe kehadiran orang lain
kadang aku terfikir sejenak , ape nasib aku hanye ditakdir untuk bekongsi kasih ?
atau mereke yg hadir bukan takdirku .
atau ini hanye satu ujian dariNYA .
Aku ade hak untuk bahagia .
Aku ade hak untuk merasai nikmatnye .
Aku ade hak . . . . . .

Aku mengundur dahulu .
Walopun die yakinkan aku hanya aku .
Tapi sampai bile pula aku mahu menunggu ?
Sampai bila pula kali ni ?
Penantian satu beban .
Beban yg sangat berat untuk aku pikul .
Aku sudah serik untuk menunggu .
Aku sudah jenuh .
Malas lagi .
Ntah la .
Biarlah aku lepaskan die .

Biarpon berat sangat untuk melepaskan die , tapi aku yakin
Melepaskan seseorang yg kite fikir baik sekarang , InsyaAllah , akan dapat yg lebih baik nanti .
Sekarang , aku sendirian sekali lagi .
Haih . . .
Dalam benar rasenye .
Sangat dalam .
Yelah , selame aku kechewe dengan cerite dulu , muncul die bawa aku ke orbitnye .
Di situ kebahagian , kecerian warne pelangi menemani .
Tapi kini aku kembali ke orbit asalku .
Orbit yang di hiasi cume kenangan lame , memori luke yg sering memutarkan kembali ingatanku kepade kekechewaan yang penah aku rasekan dulu .
Kini , aku hanya mampu hidup seperti biase , tanpe teman lagi .

Malam . . .
Sunyi kini .
Sape penah rase ?
Huhuhu . .
Bile mane henfon tak bebunyik lagi , kedai topup tak disinggah lagi .
Ermm . . sakit

Aku mahu
b a h a g i a . . .

No comments: