Monday, September 1, 2008

D I L A = s a h a b a t

Kenal tyme form 6. Mak aih mule2 tak rapat pon. Bley dikatekan 1 hari tuh tak penah betego sape lah. Sampai aku penah syak die nak ngorat boyfren aku yg 1 kelas ngan aku tyme tuh. huhuhu. :) Lu pikirlah sendiri sape. Hahaha :)But then bile masok upper six, kitorang mulai rapat. Die masok class, tak tahu nak duduk ane. Tyme tu plak sebelah meje aku tu kosong. Aku pon ajak la die dok sebelah aku. Makin aku mengenali die makin galak pulak kitorang bcakap. Hehehe. Sebab dila ni pendiam orangnye. Cool je. Tak mengglabah cam aku. Hikhik. Tapi lame2 nampak gak la belang mengglabah die tuh. Dila seorang yg cukop teliti. Erm AMAT lols. Sangat la teramat. Ko bayangkan nak buang sampah pon teliti. Aduhh.. Kadang2 memang la merimaskan, tapi kadang2 rase selamat. Hahaha. Mane taknye, die akan jadi peneliti terhebat untuk kite. Nak2 orang macam aku yang acuh tak acuh ni. Bile aku terleka sikit die akan ingatkan. Orang teliti katekan. Hekhekhek.Dila suke mengingatkan, menasihatkan, dan menelitikan setiap pergerakkan kite. hahaha. Tapi 1 perkare yg paling klaka, die ni kalo cuak... Memang ketare siot. Kalo da kantoi lagi ketare muke die. huhuhu.Tapi tabik spring tiongtiongtiong kat die coz dalam management die paling teror. Tak kirelah ape pon. Perancangan die musti baik punyeeee.... Tu aku suke merancang pape dengan die. Pastuh die ni plak, penekad. Hehehe. Maksud aku kalo die da nekad nak buat sesuatu, die mesti akan buat. Tak kirelah ape yg halang. Ko bayangkan die relax je datang uma aku bawak kete. Da la sorang pon ahli keluarge die tak tahu. Dengan tak berlesen. Dan itu kali petame die memandu! NEKAD tak? huhuhu.. Last skali kantoi ngan family die sebab tyme nak kuar parking kat foodcourt NEWTON, die tergesel dengan keta MYvi. huhuhu. Kalo la pemilik kete MYvi tu tahu kitorang nye keje, mahu masok rumah besi kami. kuang3. Pastu bersame die juge aku menyertai pertandingan
*Forum Remaja dapat no. 4 je. K la tuh dari tak masok ait?*Kitorang masok fear factor. hahaha Tak bley blah kene alihkan ulat dari perot Daryll. Ngok je.*Kitorang masok merentas desa tuh. Dila no3, aku no4. huhuhu. Bangge.*Kitorang anjurkan explore race kat sekolah. Tyme tuh gyle pressure. Nak reke clue, pikir strategi.. huhuhu*Pastu kitorang jadi pengatur strategi uma sukan. Tak bley blah pakse budak2 bayar duit yuran uma sukan. Cari barang2 untuk hias rumah. Siap beli butterfly untuk jadikan tag untuk ahli jawatankuase tertinggi uma merah. Finally uma MERAH juare juge. Tapi beselah lembu punye susu sapi dapat name. But still bley dibanggekan lagi coz mendapat penghargaan dari Cikgu Kamal. Ai luv u la cikgu. Syuwittt. Hehehehe ;p
Bersame die aku mule belaja mengenal ape itu persahabatan...NORADILAH BINTI NORDINKecil orangnye tapi besar impaknye dalam hidup aku.Aku sakit . . . Dia ade je. Tolong suapkan makanan pon penah. ;pAku sedih . . . Dia ade je temani aku. Siap same2 mengalirkan air mate. :)Aku gembire . . . Dia ade jugak meraikan bersame :)Aku terluke . . . Dia hulurkan sebakul kebahagiaan :)Aku tak reti . . . Dia sedia ajarkan :)Aku dihina . . . Dia bangkit pertahankan :)Aku kesorangan . . . "Sape kate? Aq kan ade" Itulah die akan kate.Terime kasih kat ko dila… ;)
Semakin hari semakin akrab. Penah sebulan kitorang terpisah dek kerane die dapat keje kat KL. Pergh tyme tu la yg paling gilok. Rase LOST gile tuh. Balik keje besenye tros p lepak ngan die, tapi bile die keje kat KL, blek keje, aku terus blek uma. Pergh... Buhsan btol.Skang, finally, aku bersame die lagi sekarang. Kene pulak uma akak die dengan uma akak aku dekat, lagi lah layan. Syukur Alhamdulillah. Sekarang kami masih bersame.Aku harap sangat persahabatan kitorang ni berkekalan. Kalo bley sampai tue la. Sebab aku sebenarnye sudah selese dengan die. Die ngan aku macam kuat je. Kadang2 kalo die tengah fikirkan sesuatu atau ngah cakap dalam ati, aku dapat rase dan aku akan luahkan di mulut aku sendiri. Tak ke kuat instinct kitorang? Lagipon aku akui, die adelah kaki kanan aku. Tanpe die aku tak dapat nak berdiri seimbang.
Untuk Dila,
aku sgt perlu kamu! hanya kamu tempat aku becite. Walo tak semenye yg aku cite kat ko, tp atleast tekuar jugak beban di hati ni. Jaoh da kite melangkah, byk da yg kite lalui, tp kite masih utuh di paksi yg betol. Alhamdulillah. Thanks a lot. Muackssss
Sayang kamu sgt2. SD

No comments: