Wednesday, September 3, 2008

p e l a n g i

Kadang-kadang Allah sembunyi kan matahari . . .
DIA datangkan petir dan kilat
Aku menangis dan tertanya-tanyaKe mana hilangnya S I N A R???
Mungkin DIA nak hadiahkan aku p e l a n g i
Aku rela dugaan hariniHanya DIA Yang Maha Menge t a h u i. . .

a i r m a t a kuK E C H E W A

Penah aku rasakan dulu
Tapi aku tak penah sangka rasakannya sekali lagi
Perlahan-lahan aku berfikir
"Oh… mungkin bukan rezeki aku"
Tapi pelahan-lahan juga aku memikir
"Atas alasan apa DIA memberikan aku rezeki itu?"
"Aku bukan hamba yang setia"
"Aku bukan hamba yang patuh"
"Aku sibuk mengejar dunia"

T E N A N G . . .

Aku berfikir, aku memikir . . .
Ter rennung aku kitab AL-QURAN
Lama ia di situ
Tapi belum di baca
Belum diterokai
Basahkan diriku, sucikan diri
Untuk mengadapNYA
Bersimpuh aku di tikar sejadah
Surah pertama Al-Fatihah
Entah mengapa . . . s e b a k
Diriku basah lagi dek air mata ku
Tersekat-sekat pembacaanku
Tersedu-sedu
Helaian demi helaian aku habiskan
Titisan demi titisan air mata membasahi pipi
Ya ALLAH!Ampunkan segala d o s a ku
Amin = ikh las
Nekad!
Akan ku terokai semula kitabMU
Yang penah aku tinggalkan dulu
INSYAALLAH

No comments: