Wednesday, January 14, 2009

SCANDAL?



Fira ramai skandal?

Hmm. Pemahaman aku scandal bermaksud – ade boyfren/gurlfren tapi dlm mase yg same ade org len jugak. Kire macam kayu 3 la. Itu pemahaman aku, tapi menurut kamus dewan aku tak tahulah kan coz aku malas nak check. Huhu ;)


Ape yg buat aku nak tulis dlm entry kali ni ielah bile ramai yg ckp aku byk scandal skang. Eh2, fira bukan begitu. Fira seorang yg setie. :-P Wiwit… Huhu ;) Sebenarnye itu bukan scandal, itu cume kawan2 sahabat2 yg rapat je. Aku suke kwn dgn dorang coz mungkin dorang ngam ngan pemikiran dan care aku. Jadi jgnlah salah anggap. Kepade yg rapat dengan aku tu, takde masalah sgt coz dorang tahu care aku berkawan cane, tapi kepade mereke yg baru mahu memasuki ruang orbit aku, aku perlu jelaskan. Takot plak korang memandang serong kat aku. Hehe ;) Persahabatan pade aku da seperti satu ikatan darah daging. Sekali bersahabat, sampai bebile pon die tetap akan menjadi sahabat. Kalau sekali org tu baik dgn aku, seribu kali aku bley baik dgn die. Tapi sekali die buat palat dgn aku, maaf aku ckp, 8ribu kali aku akan buat palat kat die blek. Hekhek :-P


Sebenarnye dr kecil, aku memang ramai kwn lelaki coz kecil2 dulu aku memang mcm lelaki. Jadi keserasian berkawan dgn lelaki tu menebal sejak aku kecil lagi. Chewah ;) Tapi siyes, bley kire dgn jari je brape kwn pempuan aku. Tak ramai. Paling2 pon yg ade tak sampai sepuluh org yg rapat ngan aku. Yg tak rapat tu ramailah. Haha :-D


Kalo tibe2 korang terserempak dgn aku berlainan pasangan, jgn cemas. Relax je. Seme tu kwn je. Jgn lah nak pandang serong kat aku. Aku masih tahu menjage batas2 pergaulan. Aku tahu mereka yg bercakap tentang aku (fira tu liar, kwn dgn lelaki je!) aku tahu dorang seme caring pasal aku. Huhu :-P Biarla ape org nak ckp kan? Takkan aku nak p tutup mulut sorang2. Mereke ade hak untuk bersuare. Da termaktub dlm Perlembagaan Malaysia. Hehe ;)


Yg penting skali aku tahu sape diri aku, kuarge aku tahu sape aku dan kwn2 rapat aku tahu aku cane. Istilah scandal tu lansung tak pernah berlaku dlm diri aku kerane aku seorang yg setie :) Statement aku memang brani mati. Haha :-P Tapi pape pon aku nak mintak maaf la kat mereke yg terase dgn perlakuan aku tu. Kalo korang rase aku macam tu, maaf ikhalas dr hati aku. Aku tak berniat. Aku memang lebih suke berkawan dgn lelaki coz lelaki senang utk berkongsi hal2 semase, sukan dan kegemaran. Bukanlah aku nak cakap pempuan ni ape, coz aku pon pempuan. Tapi dr pengalaman aku, berkawan dgn pempuan agak jarang utk membincang perihal2 tu, dorang lebih suke update cerite perihal org sekeliling dan mengintai dlm kain org lain. Haha :-D Dan kalo pempuan plak, sensitive die len macam skit. Kang gurau sikit, da mkn dalam. Kalo dgn lelaki, gurau pe pon no problem. Dorang habis kat situ je. Tapi kalo pempuan, da mkn dlm, siap heboh satu kampong utk pulaukan kite. Lu pikirla seniri. Huhu ;)


Berbalik kepade isu scandal tu, aku memang bukan macam tu. Mereke cume sahabat2 rapat aku aje. No heart feeling okay? ;) Pape pon thanks kat mereke yg membangkitkan isu ni kat aku, atleast aku de jugak idea utk tulis kat blog skaligus m’ updet blog aku ni. Hehe ;)
Wassalam


P/s : nak scandal apenye, kalo lawa mcm kak fara ley la buat scandal. Hehe :-P [ Ampun kak fara ;) ]

3 comments:

Anonymous said...

my dear fyra..ko da slh satemen nih..bukan lawa cam kak fara..tapi lawa cam linda..hik hik.sory ek linda..tapi linda mmg lawa..bak kate owang2 lelaki..BEDEPOTT.heh heh

Anonymous said...

skandal?btol ke?dgn sape agaknye.dgn yg di dlm gambau ke?

Anonymous said...

gamba byk, yg mane satu?jgn serkap jarang je. jgn bwk mulut jugak. lu pikir la seniri ;)